Här kommer ännu en rapport här uppifrån ;)

Det hade inte kunnat vara bättre väder idag!
Det började mulet och dimmigt på morgonen och vi trodde att hoppet var ute med att få solpå näsan. Men vi packade in mat och renskinnen i skotrarna ändå och begav oss mot Kvarnkärnarna. När vi kom fram hände någonting, hela himmelen sprack upp och alla moln var som bortblåsta! Vi gjorde upp en eld och satt där och bara njöt i flera timmar!
När vi for hem sen så var det jag som körde skotern ända tillbaka, sååå roligt! Jag måste göra det imorgon också ;)

Väl hemma i stugan igen så satte vi oss ute där och solade. Pappa ppfann världens skönaste vintersolstol, en lutad skottkärra med ett renskinn i! Där i sommnade jag typ i en halvtimme så nu är jag jätteröd i ansiktet. Men det ska ju synas att man har varit i fjällen!

Nu har vi bastat och ätit tacos så nu hoppas jag att vi kan ta fram påskägget fyllt med godis! ;)

Oj, förresten, Thea (min lilla kusin) har lärt sig ett nytt ord, BAJS! Men det gulligaste är hennes uttal på s:et. Hon låter som Sid i ice age, liksom "sch"! Å hon går runt och säger det HELA TIDEN! :D Så schööt! :)

Jag ber till vädergudarna att det blir en lika härlig dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0