Favorit i repris?

Goddag, goddag!
Det är faktiskt nästan fint väder ute idag, om det inrte vore för att det blåser hur mytcket som helst.. Det blir nog att stanna inne hela dagen och typ packa lite smått.. Åker till Lovikka i eftermiddag för att "njuta av sensommaren där uppe" som mamma säger. Tycker inte att det var ett så bra argument, för jag hade mycket hellre stannat hemma och "njutit av sensommaren" här istället!
Aja, Vilma ska ta med hennes dator så jag antar att det blir en del filmtittande om jag inte har någonting annat för mig. Fast man vet aldrig, om jag får låna morfars mobila internet så vore ju inte det så dumt, hehe ;)


Nu kom jag på en grej! Jag ska baka kladdkaka idag! Perfekt att ta med dit upp så att vi har någon efterrätt till surströmmingen ikväll! ;D;D
Jag kan till och med receptet utantill nu efter att vi bakade i tisdags!
3 dl socker, 2 ägg, 2 dl mjöl, 1 dl kakao, 150 g smält smör, 2 tsk vaniljsocker
Man börjar med att vispa ihop sockret och äggen, sen i med resten av ingridienserna (smöret sist). Efter det häller man allt i en bröad form, in i ugenen på 175 grader i 20 min, KLART!
Hur enkelt som helst ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0