Ett annorlunda uppvaknande!

I morse vid kvart över tio vaknade jag med ett ryck av att hela sängen skakade och att det mullrade lite dovt utomhus. Jag satte mig rakt upp i sängen och försökte hoppa i byxorna medan jag sprang ner för trappan.  Jag frågade mamma om hon kande att det skakade, hon hade det och sa att det måste varit en lasbli som åkte förbi ute på vagen (det brukar skaka lite i fönsterna när dom passerar, men absout inte så mycket!). Någon minut efter mig kom pappa ner och han hade också vaknat av det. Jag tänkte väl inte mer på det, utan gick och tog mig lite frukost. Vi hade radion påslagen och det var då vi hörde att dom sa att radiohuset inne i stan också hade skakat till. Min först tanke var: Det måste verkligen ha varit en stor lastbil som fick ett sånt stort hus att skaka. Men sen så sa dom att det kan ha varit ett jordskalv, vilket det även visade sig vara! Helt coooooooolt! Jag önskar att jag hade varit förberedd på det så att jag kunde känna efter riktigt ordentligt hur det kändes, det är ju inte jordskalv varje dag precis! ;D

Kommentarer
Postat av: Linnea :>

jag och min kompis satt och såg på en film när det skakade till. jag tänkte typ samma sak som du. att det var nån lastbil eller traktor som for förbi. för då brukar våra fönster och skaka lite sådär. roligt :p

2009-07-22 @ 22:51:38
URL: http://neafoshoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0