tillökning i garderoben :D

Igår när jag satt vid datorn på morgonen tittade jag ner på mina (eller egentligen pappas) urtvättade, trasiga, egentligen fula men otroligt sköna mjukisshorts. Det fanns ett uppnött hål på ena knät och snörena som var vita förut hade blivit gula.
Då fick jag min idé! Jag var ju bara tvungen att sy ett par nya! :D Fråga mig inte varför min första tanke var att just SY ett par, när man lika gärna kan köpa såna. Men det var nog så att jag längtade tillbaka till de gamla goda slöjdlektionerna ;)
Så jag och mamma åkte in och köpte ett passande tyg och lite annat som behövdes och sedan satte jag igång!
Jag hade inget mönsterpapper så jag klippte sönder shortsen och använde delarna som mönster. Där var jag allt bra smart va, höhöhö :P
Jag satt från ca 14 till 22, med en paus för middag där emellan! Så man kan säga att efter 7 timmars slit fick jag ett par nya, fräscha mjukisshorts att gå runt i på kvällarna! Jag räknade ut att materialet till dom kostade ungefär 70 kr, för jag använde ju inte allt vi köpte. Helt klart värt det!
Det blev verkligen en intensiv dag, men konstigt nog kunde jag sova lugnt utan nåra läskiga drömmar om elaka symaskiner! ;D


Lite bilder dårå :P

(Jag var i Vilmas rum, det kanske kan förklara High school musical-affischerna och den skitiga spegeln, heh :P)


Resultatet:


Kommentarer
Postat av: Linnea :>

snygga dom blev :p

2009-07-12 @ 20:12:49
URL: http://neafoshoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0