Oj, vilken hurtig dag! ;)

Idag hade vi friluftsdag på måttsund, det var väldigt najs. Mycket soligt och de bästa människorna (dock lite isigt i backarna och skogen) Vi åkte från typ 10-14 :) Med bara en skida kan man också åka, hur kul som helst! :D

      

När jag kom hem hoppade jag snabbt i duschen och klädde på mig, sen for jag till stan och gick där i en timme. Kollade på Monki lite, men det var världens högsta musik där innne och as mycket folk, så jag kollade bara lite snabbt. Sen så kom mamma, köpte träninskläder. Joggingbrallor och så en tränings t-shirt som var på rea! :D

Sen belv det att snabbt åka hem och äta, byta om och åka iväg och inviga kläderna på da budget-gymmet nautilus! ;D Jag måste faktiskt erkänna att det är dubbelt så roligt att träna när man har "fina" kläder på sig. Tidigare har jag bara haft nån ful t-shirt och mjukisar och då har det inte alls varit lika roligt ;)

När mamma skulle svänga in på våran gata fick jag något ryck. Stanna bilden! Jag ska jogga sista biten hem! Mamma tyckte inte det. Sluta nu, det är ju så halkigt. Nej, tänk för jag skulle jogga! Så hon stannade bilen, jag klev ut och hon for de sista kanske 100 metrerna hem. Jag hann springa ungefär...... 1 meter innan jag kände att det skulle gå åt skogen! Jag tummlade runt där på vägen ett tag innan jag kunde ställa mig upp. Min första tanke var, Nej mina nya byxor! Men som tur var var dom hela så jag fortsatte jogga hemmåt, skrattandes!

Men en sak bara, man ska alltid lyssna på sin mamma, hon har alltid rätt! Jag har testat flera gånger! För nu har jag mycket ont i min lilla rumpa, å tänk, det hade jag inte haft om jag hade lyssnat på henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0