@ home

Är hemma från Hemavan nu! Eller kom ju i onsdags kväll, men inatt sov jag hos Isabell så jag har inte haft tid.
Men det har iallafall varit helt underbart härligt och roligt! Superbra backar, både pist och offpist, som jag och linnea har erfarenhet av nu :P Måste bara visa liiiiite bilder, det börjar nästan likna bilddagboken det hära, men det för ni stå ut med ;P


Första dan var det halvfint väder, men nog bra för att ta med sig matsäcken upp i backen och hitta ett trevligt ställe med fin utsikt att äta på. På kvällen blev det inte att vara särskillt sociala. När alla aktiviteter var klara så gick vi till vårat rum och spela kort och sen la vi oss i sängarna och började komponera musik på mobilderna. Plötsligt vaknade jag. Taklampan var tänd i rummet och Linnea låg i andra sidan rummet med jeans, kofta, glasögon o s v på sängen utan täcke, och jag likadant. Jag kollade på mobilen vad klockan var, 03.27! Vi hade somnat som stockar utan att borsta tänderna eller nåt! Jag viskade Linnea... flera gånger innan hon vakna och sen så typ bytte vi om och sommnade direkt igen. HAHAHAH, minnen det dära!

  lunchen...
 kortspel i vårat lilla rum...


Dag två var blåsig, Kungsliften var avstängd, det vill säga att det inte gick att komma till de roliga backarna.. Men kul var det ändå! Vi åkte en liten tur i skogen och så kom vi plötsligt till en skylt: Privat område! Vi förtsatte åka neråt och tillslut kom vi fram till en Statoil-mack! Vi frick halvt panik och trodde att vi var hur långt bort som helst. Men det visade sig att vi bara var ett stenkast från liften och där vi bodde xD Vi for där på gångbanan med skidor och hjälm tillbaka till liften. Äventyr det där vettu!

 på morgonen var det fint väder...
 ...sen blev det mulet. Här på varat lilla äventyr utanför pisterna ;)


Sista dagen var det inte tänkt att vi skulle åka något, men ftersom det var hur-fint-väder-som-helst så kunde vi inte låta bli! Vi åkte mest uppe på fjället, liksom tog igen från gårdagen då vi inte kunde åka där. Jag tror jag inte har åkt så roliga backar! Upp och der runt fjäll och över fjäll, milslånga vyer med vita kalfjäll och, åååååh!!! Jag vill verkigen tillbaka! Nästa år, DÅ!

    



Jag har räknat ihop, bet blev ungefär 17 timmar skidåkning på 3 dagar! :) Det är najs!


Nu blir det att sova, och sova UT! Har inte gjort det på ett tag känns det som ;) Natti <33

Kommentarer
Postat av: Cicks

Förvånar mig inte att ni två somnade x3

2009-03-07 @ 00:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0