är det det här man kallar vår?

När det är vårdagjämning betyder väl det att det går mot ljusare tider och att våren är här?
Idag är det just den härliga dagen och man har ställt fram klockan en timma. Yes, nu är våren här och snart blir det sommar!
Eller inte. Det har snöat HELA dagen, så nu finns det ca. 15 cm nysnö på backen här hemma! Inte syns några plogbilar till heller som kan ta bort eländet, alla har väl gått i ide och vaknar inte förren i december nån gång kanske!
Är detta normalt 29 mars? Jo, det är väl det, här på den övre delen av jordklotet.....
JAG VILL HA VÅR & SOMMAR NU JU! Jag vill gå i låga tygskor och en tunn jacka/ingen alls! Snälla, gör så att solen smälter bort allt på direkten! Eller snön kan kanske få vara kvar i fjällen så att man kan åka skoter i påsk iallafall :)

                              
Förra helgen var det soligt! Pappa skottade bort all snö från altanen och vi gjorde upp en eld i snön och satt och grillade. Man kunde gå med sockar där ute och sitta i solen och njuta! Nu ser det ut så här... Bittert, jag säger då det.




(förresten, kika på förra inlägget, jag har lagt dit bilderna nu ;p)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0