H a l l o n

Denna måndag har väl varit ungefär som alla andra måndagar. Det vill säga extra trött, extra seg, extra okoncentrerad. Det känns faktiskt som jag inte har fått gjort någonting! Måndagar borde förtbjudas!
Men det har iallafall varit fint väder ute! Vi fick sitta ute och läsa och då passade man ju såklart på att sola litegrann :)


Efter skolan agerade vi brevbärare jag och Elin, och Christian hjälpte också till. Vi la ner små lappar i brevinkasten på burströmska. Vi bad dom att samla ihop deras pantburkar och ställa ut dom till på onsdag så ska vi hämta dom och panta dom då. Självklart får ju vi pengarna till klassen ;) Ett ganska bra sätt att tjäna på tycker jag!

Väl hemma så hällde jag upp lite frusna hallon i en skål och lät dom tina. Sedan slog jag mig ner på baksidan och smaskade en stund. Men nu är det bara lite saft kvar i botten. Det är bara sååå gott, men jag tycker att det är lite smått läskigt med hallon, det kan ju finnas maskar i dom! Men jag mosar, öppnar och utforskar dom grundligt innan dom får slinka in i munnen och hittills har jag inte sett skymten av någon mask iallafall ;) Dessutom är det en bra uppladdning för det matteplugg som komma skall ikväll, har nämligen NP i matte C imorgon! HJÄLP!
 


Kommentarer
Postat av: Linnea :>

mums med hallon! :)



(jaa, börjar få lite panik jag med. om man är ute i sista minuten kan den man vill ha vara slut ju.)

2009-05-04 @ 21:54:00
URL: http://neafoshoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0