Jag är trött.

Nu är jag klar med mina muffins! Eller jag har ju varit det i typ en timma, men först nu har jag tid att skriva ;) Dom blev nogorlunda bra iallafall men jag tror inte att det någonsin går att baka eller laga mat helt utan misstag eller någonting!
Först upptäckte jag att vi inte hade nog med farinsocker, men då tänkte jag att jag får använda det vi har och använda vanligt soker till resten. När jag väl började hälla upp var det små svarta prickar i farinsockret. Det fick mig att kolla på utgångsdatumet, 25 05 2004. Japp! Det var tydliget ganska gammalt! Som tur var var det den första ingridiensen jag hällde ner så det var ju ekelt att få bort.
Andra problemet var när jag skulle vispa socker och smör. Allt socker sprättade runt i heeeela köket! Typiskt! Sen så fick jag värsta utbrottet när jag inte hittade muffinsformarna som jag var helt säker på att jag hade köpt för några veckor sedan. Jag letade och letatde men till sist gav jag upp! Jag bad mamma leta, så fort hon letar kommer den försvunna saken fram, alltid! Vad får jag om jag hittar dom? frågade hon. En snäll puss på kinden, var mitt svar. Hon hann bara leta i en låda så hade hon den i handen. Men hon glömde bort pussen så jag var tvungen att påminna henne ;)
Jag har bara provat en liten bit men jag tror dom smakade okej ;)


Nu ska jag sova. Imorgon blir det upp och duscha, göra havregrynsgröt och sen kanske blogga lite om jag hinner. För jag brukar ha tid över på torsdagar, men jag får se ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0