"Jag läser en spansk bok"

Morgonen började lite konstigt.. Jag hade ställt klockan på 06.20 men som vanligt råkade jag sänga av klockan när larmet började tjuta. Så jag somnade alltså om.
Pappa kom och skullle väcka mig och då var jag mitt i en dröm. Han buffade lite på mig och sa väl något i stil med "Vakna nu Evelina". Vanligtvis brukar man ju bara vända ryggen till och somna om. Men nu hade jag någonting annat för mig... "Jag läser en spansk bok" sa jag. Han fattade ju såklart ingenting. Han berättade det när jag vaknade men jag har ett svagt minne av att jag sa det sjjälv. Men det kändes så rätt inte alls konstigt. Det var som att jag drömde att jag läste en spansk bok helt enkelt, och självklart var jag ju tvungen att läsa klart. Därför skulle jag ju få sova vidare! Här kan man ju inte bara komma och störa när jag faktiskt läser en spansk bok! Vad då spansk bok?! Jag kan ju inte ens spanska! Så konstigt! Jag kan inte låta bli att småskratta för mig själv när jag tänker på det. Tänk vad man kan komma på när man sover! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0