Oj, vad dålig uppdatering!

Här har det inte skrivits mycket dom senaste dagarna! Men det beror helt enkelt på att jag inte har haft tillgång till internet. Jag kom hem från Jokkmokk vid två och sen dess har jag suttit och pluggat lite grann. Bland annat så har jag renskrivit klart min reseberättelse från Stockholm. Men jag har kvar att skriva ett brev om framtiden tills imorgon också.
Hur många gånger har man inte fått den uppgiften? Det känns så konstigt när man måste skriva samma sak flera gånger. Lärare, hör upp: Ni måste ha bättre fantasi och hitta på andra uppgifter som man inte har haft tio gånger innan! Bara ett litet tips ;)


Förresten! Ni vet dom där krukväxterna som jag köpte till mitt rum. Idag när jag stod och undersökte en av dom såg jag någonting knottrigt på ett blad. Det tog ett tag innan jag fattade vad det var, men när jag väl gjorde det började jag skrika, springa runt i panik och försöka skrapa bort alla eventuella ovälkommna gäster från min kropp! Blomman hade nämligen fullt med äckliga små bladlöss på sig! (det visade sig också att hela fönsterbrädan var full!) Vidrigt äckligt! Pappa som satt vid datorn precis utanför mitt rum undrade jag som stod på. Jag hade stängt in mig på vilmas rum och ropade där ifrån att han skulle kolla på blomman. Släng ut dom, båda två! ropade jag. Lydigt gjorde han som jag sa. Tror väl jag, han hörde ju att jag var i chock!
Efteråt var hans enda kommentar: Jag har aldrig sett någon med sådan panik för en sådan sak! Men jag måste erkänna att det kliar lite här och var..
HA! Till och med han tyckte att dom små lössen var läskiga! Då är jag inte så konstig trots allt, som han alltid påpekar och retas för! x)

Nu ska jag iväg igen. Denna gång till min moster på surströmmingsmiddag! Aaah, vad länge sen det var jag åt det, jag längtar verkligen! ;D

Ha det bra så länge! Men ingen kommer äta lika god middag som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0