Kebneresan :)

Nu är jag hemma från fjällen! Otroligt nog utan skavsår men med en ond hälsena och axlar och rygg och ja, listan kan göras lång ;)
Kan berätta lite om vad vi egentligen gjorde. Eh, vi vandrade! x) Först från Nikkaluokta till båten, sen från båten upp på ett berg, där uppe sov vi en natt. Nästa morgon började vi runda bergskedjan och kom till en avlång sjö. Där sov vi också en natt. Morgonen därpå började vi gå igen, efter några timmars vandring kom vi ut på kungsleden och följde den ända till fjällstationen i Kebne. När vi kom dit spöregnade det och vi frågade om vi inte kunde vänta med att slå upp tälten tills det slutat regna. Svaret blev nej och vi rundade en husknut och visades in i en stor kåta med 16 tältsängar. Där skulle vi få sova sista natten! Alla blev överlyckliga förutom att jag, Bea, Joar och Henrik blev utan säng eftersom vi var 20 st. Men vi trängde ihop oss i andras sängar! ;) Under natten gjorde tvåorna ett försök att nolla oss, utan att lyckas särskillt bra. Det var bara två som blev doppade i lerpölen. På morgonen började vi gå mot båten igen för att sedan komma till Nikkaluokta igen. Sen blev det buss-strul, alla fick inte plats på bussen så dom fick vänta på nästa. Men vi höll fast tåget så alla kom hem! ;)

Det var det! Här kommer bilderna från ett par väldigt roliga dagar med våran härliga klass! :D


Jag å Johanna i Kiruna


Drickpaus!


Middag! Köttbullar och osaltade, överkokta, kalla snabbmakaroner. Tummen upp!


Haha, inte en enda bra bild på mig på hela resan! Jag får skylla på att det är svårt att se normal ut med 17 kilo på ryggen! ;)


Där på andra sidan sjön, mellan det stora och lilla berget gick vi upp och sen svängde vi höger, för den som ville veta ;P


Vi var tvungna att bygga en bro för att ta oss över..


Bea gillar detta! ;)


ja, den smälte ju nästan in! x)

Kommentarer
Postat av: Sara :)

jag är riktigt avis, hade också velat vara i fjällen :(<3 svar: du har såååå rätt, och detär riktigt tråkigt. ;)

2009-09-07 @ 18:09:29
URL: http://saraaskoglund.blogg.se/
Postat av: Linnea (:

åååh , kom på idag hur längesen det var jag kollade på din blogg! lika najs som vanligt vare :) ni verkar haft det super najs i fjällen! :D

haha, btw så har jag&amanda skaffat blogg, HAHA, eller njaaa den är inte så uuuber seriös och vi skirver typ aldrig, men endå (a) hihih. PUSS

2009-10-06 @ 21:11:47
URL: http://norrlandsguuld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0